שריטות בנפש

מתרחש עַבָרי כואב יוצר שריטה בנפש, רישום, צריבה בנפש. ממקום פנימי סמוי זה, מתחיל תהליך כפול. הראשון, התפתחות סליל העומס מתוך הרישום הכואב העַבָרי שבילדות הקדומה, במקביל מתפתח כישרון, כישרון שרידה המאפשר ללומד לתפקד בחייו גם במקומות בלתי אפשריים. הלומד בלימודו העושה זיהוי ומצליח למצוא ולפגוש את הפעם הראשונה בה פגש את תדר העומס, נמצא לראשונה בחייו בנקודת תיקון אפשרית המאפשרת סגירת מעגל ושחרור עומס עַבָרי המתקיים גם היום. כאשר עולה העומס העכשווי, ומצליח הלומד להיזכר ולפגוש את אותו רישום קדום, הוא נמצא בנקודת הבנה של המתרחש שהשפיע על חייו. דרך בחירה חדשה משנה הלומד את מצבו הנפשי והגשמי כאחד. תיחום העומס קל בהרבה כאשר מבין הלומד את מקומו במתרחש החיצוני. ואז מתוך נתינה לעצמו וראיה לפרטים של המתרחש החיצוני שגרם לעומס ויכול לשחרר את האחיזה בעומס. אין זה מקום קל או פשוט ולא בהכרח יצליח הלומד מיידית בתיחום העומס ופתיחת מבנה חדש, מסלול דיוק ורישום חדש בנפשו. ועל אף זאת, ראוי ללומד לא לוותר ולהמשיך ולהעמיק מסלול חדש זה. מסלול הכרתי לדיוק נבנה. ייעזר הלומד בתחושת השמחה הפנימית כמכוונת לדיוקו ולעשייתו. מתוך צפייה וזיהוי ראוי לו ללומד להשתמש בחומר הניתן על מנת לנסח לעצמו הבנה יישומית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *