שחרור עומסים

בהתחזקות עולה החלק הבא לתיקונו לשחרורו. בשלב ראשוני מגנה המערכת הפנימית על עצמה ומונעת מאיתנו חיבור לחלקים קשים משום שאין המערכת חזקה דיה לעמוד מולם מבלי לקרוס. עם התחזקותה משחררת המערכת חלקים נוספים על מנת לשחררם דרך תיקונם. חלקים אלה הם קשים. הם מכאיבים. הם נושאים פחד. קודם לא פגשנו אותם, כי אסור היה. אלא שבהתחזקות משחררת המערכת אותם ואנו פוגשים אותם למימוש התיקון. בפשט עלול הלומד לחשוב שהוא בנסיגה, משום שהוא פוגש מתרחשים קשים יותר ובזמנים תכופים יותר. אלא האמת הפוכה. דווקא מהתחזקותו מתאפשרת פגישתו עם חלקים אלה.
למעשה נמצא הלומד במדרגה חדשה. הוא בעלייה וזוכה לעלות למדרגה חדשה.
במדרגה חדשה זו הכלים ההכרתיים שהיו נפלאים במדרגה הקודמת, לא פועלים. למשל, אם קודם מידת הקשב שפעלה נפלא אפשרה לי להבחין מתי מי שמולי במצוקה, עכשיו במדרגה החדשה אני נדרש להיות קשוב למצוקתי אני, והכלי הקודם אין בו שום תועלת פה, כי נדרש לדיוק חדש. במדרגתו החדשה מגדל הלומד מיומנויות חדשות לאותם כלים. הוא מפתח את מידת הקשב למדרגה חדשה. הוא מפתח את מידת התיחום למדרגה חדשה, וכך הלאה.
כאשר מבין שהקושי החדש המאיים עליו הינו עדות ברורה לעלייתו, תיקל עליו מלאכתו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *