עליה במדרגה

שלב חדש. תדר חדש. רגע חגיגי. האם יכנס אליו הלומד מתוך חרדה או מתוך שלמות מבורכת? זו בחירתו. אין חשיבות לעוצמתו של העומס הנלווה לתחילת שלב חדש. כל לומד יפגוש מתרחש כמדרגתו, כיכולתו לדייק. האם יסגור הלומד את השלב הקודם? האם ישחרר אחיזתו, או שיתעקש לאחוז בחלק העַבָרי ולשלם מחיר? המחיר באחיזה בחסימה בתקיעה, אין עלייה. מחיר קשה.
ואם עולה פחד יטפל בו הלומד כבכל עומס רגיל. יתחמו, ירשום צפייה, יזהה ודרך הבנה יישומית מהכרתו הצופה יישם, יתכוון לטוב ויצפה על התוצאה.
שלב חדש מאפשר יכולות חדשות שיש לרכשן. בכוח היכולות כבר נמצאות אך עדיין אינן פעילות. לאט לאט יפנים הלומד את הבנותיו הטובות וילמד להפיק מהן את המרב לעלייתו.
לפעמים חווה הלומד געגועים לשלב הישן על הצלחותיו בו, ועדיין יש לשחרר על מנת להמשיך במלאכה הכרתית לעלייה, להתקדמות, לעשייה, לתוצאות. ונאמר : אין אוחזים בעומס, אין אוחזים בדיוק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *