עייפות נפשית

מבחן ממוקד מחדד את מקום התיקון העכשווי, עייפות גשמית אינה בהכרח יוצרת עייפות נפשית. המבחן נולד מעייפות נפשית בלבד. במקום של העייפות הנפשית – אין סבלנות. זה קל. אך מה משמעותו של המבחן ובמה נבחן הלומד? הלומד נבחן במקום זה המיקוד בדבריו, תמציתם, הגדרתם, בהירותם והעברתם לאחר בפשטות, מתוך מקום שאינו לוחמני, אינו פולש. ואם שוגה הלומד וכועס, נאבק, סוער, עייפותו מתגברת ודיוקו מתמעט. מתוך הכרה לתיקונו ודיוקו הנבנה, יתחם הלומד את עייפותו, ינסח דבריו בפשטות, בהירות ויבדוק אם כל שרוצה להגיד נחוץ. וכאשר יתוחם המיותר ויישאר רק העיקר והטפל ייעזב, קל יהיה ללומד לדייק מילותיו מתוך תמצית ממוקד, חיבור אל הלב בעת דיבורו, יפתח לב אצל השומע ולא יתאפשר מאבק גם כאשר המילים אינן מובנות, לא יקרה מאבק במילים מלב אל לב.
ובפתיחות הלב, במבחנו הטוב, זוכה הלומד להביא אור הביתה. אור המשמש לבנייה רוחנית, בנפש האישית ובמשפחה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *