עומס ומהות

ייתכן שלומד העוסק במהותו ייכנס למקום עמוס מלא סבל? והתשובה כי אפשר בפעילות טובה הקשורה למהות פנימית לצרף אליה חסימות מן העומס אשר תוצאתן סבל. בפשט, הדבר מצביע על עיסוק שאיננו ממהות אך בהעמקה סביר מאד שעומס מתפרץ פנימה וגורם ללומד הסתר מלא ולא יראה את מהותו האמיתית וישגה לחשוב כי מתרחק ממהותו והתוצאה היא ריחוק עצמי, יציאה מהמקום האישי, חלקים בחולשתם. למשל אדם עוסק בעיסוק ממהותו אך איננו מדויק בעשייתו ומפריז בה או מחסיר והוא סובל. יתקן את מידותיו, יפנים את יכולותיו האמיתיות אך לא ייצא לחפש מהות חדשה כי לא קיימת. איך יידע?
יבחן את התנהלותו. יבדוק כל מהלך ומהלך, ויתחבר לתדר פנימי וישאל עצמו "האם ממהות"? ויידע כי תשובה אמיתית ממהות פנימית מוכרת ע"י ההכרה כאמת פנימית ודאית וגם אם נשאר עומס זה או אחר, יתוחם, יתוקן, ולא יהיה שימוש בעומס זה לסתירת מהותו של הלומד. שימוש בכלי הכרתי לזיהוי כאב פנימי, סיבותיו ותיחומו חיוניים לתחילת מלאכה הכרתית זו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *