מסלול החיים

עם לידתו, יוצא הלומד לדרכו בחיים. בדרכו יפגוש קשיים ורישומים קשים, שמטרתם לחשוף ולעורר כישרונות מולדים ויכולות פנימיות.
בתהליך ישנה פגיעות ולעיתים הרישום הקשה של פגיעות עַבָרית יוצר חוסר רגשי, הסתגרות וכאב בפנימיות. לא פעם, בוחר הילד בחירה שגויה עקב חסרונם של כלים הכרתיים בגיל צעיר. ומשם מתחילה להתפתח תלות ו/או התמכרות, המלווים את הלומד במהלך חייו.
אם זוכה הלומד לראות את השריטה הראשונה, זו שגרמה לתחילת התהליך, ורואה אותה בפרטים ובבהירות, ומוכן, כבוגר, לעמוד נוכח הרישום הקשה, ולהתחבר לאמונתו הטובה, שכל המתרחש מתרחש לתיקונו, ובכל קושי יש שיעור ועל אף שכאשר חווה זאת בעברו, יכול עכשיו, כבוגר, להפנים את השיעור מהרישום הקשה. מקבל עצמו במקומו, נותן רגש לקיומו, מחבק את הילד שבתוכו, מבין כי תחושת הכאב הייתה בלתי נמנעת, כי לא יכל אז לעמוד מול הקושי. והיום, כלומד, המתפתח עם כליו הטובים, יכול לתת רגש לרישום הקשה עצמו, לשריטה שקרתה בנפש, ולרפא. כפי שיכול לעשות עם ילדיו. כי פתאום מבין. ומול מקום קשה זה מביא רגש טוב לקיומו. עם הבנת החיוניות שבקבלת עצמו, לא נותן לשיפוט מדרך. וזוכה לרפא את פגיעתו העַבָרית. גם אם זו אינה קורית בבת אחת. ממקומו זה ירגיש התפשטות שמחה פנימית. ירגיש כיצד נחלשת התלות. כיצד העומס הרגיל מאבד מכוחו ועולה על כיוון של תיקון.
לא תהליך פשוט. בוודאי שאיננו קל. זקוק הלומד למלוא הבנתו. כי הקושי העכשווי, במפגש עם הקושי העַבָרי, לבנייתו, להתחזקותו, לתיקונו. ואז יכול להיות כמקבל עצמו, מקבל עצמו כמות שהוא, מכבד את מקומו.
גם בתורה הקדושה ניתנת לנו הכוונה בדיבר החמישי האומר – כבד את ההורים, קבל אותם כמות שהם. ובכך, יתמלאו חייך באור היום הרוחני. לא נאמר אהוב את אביך ואת אמך, אלא – כבד. נתינת רגש למקומם. קבלתם כמות שהם. כאשר הלומד מצליח, פתאום נפתח לו מרחב, בו מקבל עצמו כמו שהוא. ומשם יכול לרפא שריטה עַבָרית שחווה ומשפיעה עד עצם היום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *