כלי הכרתי

כלי הכרתי הוא רב-מימדי, נעבור על שניים ממימדיו, כלי נושא מימד של שימושיות ומימד של תכולה. הבנה יישומית היא בבחינת כלי הכרתי, מצד אחד יש בו תכולה, נושא ופרטים, ומצד שני היא שימושית, ניתנת ליישום. כלים הכרתיים רבים ניתנים. כל כלי הכרתי הניתן, ניתן לשימוש ע"י הלומד גם אם אינו רואה זאת.
כלי הכרתי שניתן ואין הלומד עושה בו שימוש, הוא מאבד אותו, הוא נשאר במאגר הטריוויה השכלית, יורד מהכרתו הפעילה ואיננו מתקיים יותר.
אחד הכלים הראשונים הינו הכלי "מקבל עצמי כמפר" כלי הכרתי זה איננו פשוט כפי שנשמע. מדובר על תדר פנימי ממהות, המחבר את הלומד להכרה למקומו האמיתי.
היה ויוצא הלומד בשיפוט נגד מקומו האמיתי ואיננו מקבל עצמו כפי שהוא, בין אם על עשייתו, בין אם על שמו, בין אם על משפחתו, בין אם על מקום מגוריו ובין אם על עיסוקו לפרנסתו וכדומה. אין זה אומר שהלומד נמצא בדיוקו. יכול להיות שהפרתו פעילה ובכל זאת מתחבר אל עצמו כי כך ממקום חיבורו זה יוכל לזוז ממנו. כל עוד נאבק במקומו האמיתי לא יזוז, ימשיך לרוקן את אנרגיית החיים שלו במאבק חסר תועלת להסתרת והצדקת הפרותיו.
הכלי ההכרתי בשלב הראשון מזכיר ללומד להרפות ממאבקו, לקבל עצמו כמות שהוא, ללא זה לא יתקן, לא יתקדם. כאשר מקבל עצמו כמפר ובאותה מידה מקבל עצמו כמדייק וזו תחילת דרכו הטובה לדיוק מתפתח ולתוצאות אחר כך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *