חסימה עצמית

הרצון של הילד לקבל תשובות מראש, לדעת את השלבים שלא הגיע זמנם מעכב ומקשה על השלבים העכשוויים. קבלת המתרחש העכשווי כמדויק לתיקוני, הוא צעד הראשון בהפנמת שיעור, הסכמה עם המתרחש והכרה שהמתרחש קורה לטובתי, מתחזקת. מקום שמבין ומחובר שהמתרחש לתיקוני הינו מקום הפותח מרחב לחלקים שבנפש לחזור למקומן, לתיקונם, לנתינתם, לשמחתם, זה מקום של אושר, זרימה, נחת.
ממקום הפוך שאומר "לי זה לא יקרה" או אני עדיין מתחיל או מקנא במישהו אחר, הינו מקום של החסרה שאיננו מוותר ללומד במדרגתו ומקשה על התקדמותו. מקבל עצמי כמפר הוא הכלי שדרכו אוכל לוותר לעצמי ויתור מתוך שמחה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *