זעקת הלב

בזעקת הלב פורצת בקשה גדולה לחסד עליון, ממקום קשה מרגישה הנפש שאיננה יכולה עוד ואז זעקתה. אין מצב שזעקה לא נענית לטובה. על מנת לקבל את הטובה הנשלחת יפתח הלומד את ליבו, ישחרר את אחיזתו בשכלו המיצר את המתרחש המתקבל ואף דוחה אותו, אם אינו מתאים לאשליה שבו. בזעקתו יבחר הלומד לפתוח מרחב להבנה שתתקבל בחסד רב, לא יגביל אותה, לא יגדיר אותה, יפנה עצמו ממרחב התשובה. יהיה בהמתנה, המתנה נוכחת, זורמת רגועה, מקבל את המתרחש כמתרחש לתיקונו, לא נאבק אלא מפנים ובודק הרגשתו הטובה המתפתחת דרך הרגשי-נפשי מכוון הלומד להפנמת תשובה טובה, כשתתקבל התשובה, יצפה בה הלומד ולא ידחה אותה, גם אם לכאורה תיראה לו התשובה כאינה שייכת, אלא יעמוד נוכח אל מול התשובה, ומתוך קבלת המתרחש לתיקונו, הפנמת שיעורו. יבחר בנתינת רגש לקיומו, לא יכנס למקומות תחושת הצדק, הבסדר והנכון.
מקום אמוני גבוה, כפי שנאמר בדיבר הראשון: "אני השם אלוקיך", יכול הלומד המתחבר למקום אמוני זה להשתמש בו ככלי הכרתי. כמו שנאמר כל המתרחש- מתרחש לתיקוני. הווה אומר, כל המתרחש החיצוני הינו מדויק בעבורי, גם אם חס וחלילה כואב, נשלח בהשגחה עליונה על מנת לחדד את הדיוק הנדרש ולהגדיל את החלק ההכרתי הפעיל. חלק רוחני גבוה נקרא – מתן אמון באדם, הוא נשען על מקום אמוני, מתן האמון הינו מקום הכרתי של הלומד ללא תלות מנשוּא האמון. אין זה אומר שכל מי שמולו ראוי לאמונו, ועליו לפעול בשיקול הדעת ובישרות לב ולבחור כמיטב יכולתו למי יפנה את אמון ליבו. מקום אמוני יציב איננו מותנה באכזבה שעלולה לקרות, ממקום חזק יסיר הלומד את אמונו שאינו ראוי לו ויעביר אותו לאחר, והוא איננו נפגע ביכולת פתיחות ליבו. חשוב ללומד להפעיל את שיקול דעתו הטוב בבחינת המתרחש כפי שהוא ולא לגלוש לשדה הדמיון ולתקוות אשלייתיות, ראוי לו הלומד להיות בפתיחות ליבו מול מי שראוי לזה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *