התפתחות יומיומית

תדר פנימי של מהות עולה ומציף. לא תמיד זוכה הלומד להבינו או להתחבר אל חלקיו.
כאשר רוצה הלומד להיות כנושא דיוקו בעשייתו היום יומית, חייב לפגוש את תדר מהותו הפנימית.
במקום האמוני אמונות רבות חלקן בונות, חלקן מחריבות, לכולן עוצמה. וגם אל מול מתרחש חיצוני הסותר את אמונתו יבחר הלומד באמונתו, כי באמונתו כוחו, כאשר מביא הלומד אמונה קשה ומתחיל לנהל חייו דרכה, משלם מחיר כי בחירתו מפרה.
איך ינקה את המימד האמוני? ניתן בעבר מבנה, הבנה-ישום-תוצאה, יכול הלומד לקחת את זרימת המבנה ההבנתי לבניית אמונתו הטובה וייצור לעצמו כלי חדש: אמונה-ישום-תוצאה.
והנה כלי רוחני, כאבן המשקולת בצחצוחה המאפשר ללומד להבחין בין אמונתו הבונה לאמונתו ההורסת וגם לחלקיהם.
אינו לימוד פשוט, חיוני להתנהלות חייו ביום יום, חיוני לעלייתו הרוחנית, כי אין עליה אלא בעשייה. חיוני שיכיר הלומד את מקומו האמוני האמיתי כי אין תיקון אלא ממקומו.
אינו יכול הלומד להשתמש באמונות גבוהות ממקומו, דרכו תחסם, וחסימתו תיגבה את מחירה.
גם כאשר אמונתו מזוהה כמחריבה עדין זו אמונתו ואמור הלומד להפעיל כלי רוחני הכרתי של מקבל עצמו כמפר. אם יבחר לקדם את המתרחש דרך שיפוטו לא יתקדם.
שלב ראשון לפתיחת ראייתו קבלתו את מקומו ושיפור הבנתו לחיזוק אמונתו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *