התדרים שמבעד למילים

מתוך הבנה עמוקה יוכל הלומד לקלוט את התדרים שמבעד למילים. תדרים אלה נושאים מהות, נושאים את התשובה לשאלת מהותו של הלומד.
ברגיל מתרגם הלומד תדרים אלה למילים והסברים מהשכל הטוב המחבר תדרים אלה למוכר היום יומי. יעצור הלומד, יניח לתיאור, יתמקד בהרגשתו הפנימית, ירגיש.
יתאר את מקומו הרגשי ללא פרטים, יכוון במילותיו הטובות לתיאור התדר הפנימי כיכולתו הפנמת התדרים בין אם קשים ובין אם נעימים, ייצור הבנה מסוג חדש.
זו איננה הבנה מילולית זוהי הבנת מהות המורגשת, ואין יכולת לשכל לעטוף אותה במילותיו.
זהו מעין דילוג על השכל להפנמת הבנת המהות גם אם תיאור המקום מורכב ולעיתים קשה, עדיין יכול הלומד להבין ולרשום מה יכול לעשות עם הבנות שכאלה, איך יכול להפעילן וליצור מבנה של הבנה ישום תוצאה.
מקום זה נושא קשב פנימי גבוה מאחר שמלאכת התיקון היא ביחסי יזכור הלומד וידייק בתחושתה הטובה לקבל את מקומו העכשווי בלב פתוח, לא ישפוט,חיבור זה מרחיב בשורש, יוצר מציאות פנימית חדשה, פעילה ומקסימה.
וגם כאן יש לחזור ולחזור וליישם עוד ועוד על מנת שיזכה הלומד להבנתו המקיימת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *