הפער בין הבנה ויכולת

הפער בין החלקים הניתנים, בעלי ההבנות הגבוהות, ובין היכולות האמיתיות של הלומד, עלול להיתפס בטעות כמקום מוריד, מחליש, מתסכל.
הלימוד מכיל חלקים רבים, ובהן הבנות, חלקן נשגבות. הלומד במדרגתו האישית אינו אמור ליישם הבנות גבוהות. אמור הלומד ליישם את הבנותיו היישומיות, כלומר הבנותיו המתאימות למדרגתו.
הפער בין ההבנות של המדרגה האמיתית, לבין הוויות גבוהות, הינו כלי הכרתי חשוב.
כלי הכרתי זה מציין לנו את הדרך. אין מדובר בדרישה אשלייתית ליישום דברים שמעבר ליכולתי. אך יש בפער את הכיוון שמורה לי היכן אמור אני להתפתח ובקצב שלי.
כי דיוקי ביחסי, וכך גם הבנותיי ויכולת היישום כל תיקון הכרתי שאנו רוצים לעשות מותנה בראייה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *