הבריאה

עולם העשייה נברא דרך מבנה במורד עשר הספירות. ארבעה עולמות רוחניים מונים בזוהר: עולם האצילות, עולם הבריאה, עולם היצירה ועולם העשייה. יש הרואים את עולם האצילות כמחובר לספירות חכמה בינה ודעת, מתחתיהן עולם הבריאה כמחובר לחסד גבורה ותפארת, עולם היצירה כמחובר לספירות נצח הוד ויסוד, עולם העשייה מהותו בספירת מלכות.
עצם הבריאה דרך הגעת פרץ אור מן האין-סוף במורד עץ עשר הספירות ובספירת מלכות למטה. במפץ הגדול נבראת המסה הראשונה, היקום הנברא מכיל ניגודים, למעשה עצם קיומו מושתת על קיום הניגודים: טוב ורע, אור וחושך, שקר ואמת, זכר ונקבה, חומר ואנטי חומר. כאשר ניגודים מתחברים קורסת הבריאה, כאשר חלקיק של חומר פוגש חלקיק של אנטי חומר נעלמת מסה.
החטא הקדמון בסיפור הפשט הינו מאכל תפוח וגירוש, מצטייר בצורה שונה לחלוטין כאשר בוחנים את קיום הבריאה. האדם הראשון בעל יכולות רוחניות חריגות, (לכן קיבל את התפקיד לקרוא לחיות בשמן מתוך ראיית מהותן קרא להן בשמן), נשמת אדם הראשון הייתה שונה מכל אשר מובן היום, לא היה זה תפוח כי אם פרי עץ הדעת טוב ורע, באכילת הפרי הכניס אדם הראשון לפנימיותו וחיבר בין שני ניגודים והבריאה החלה לקרוס פנימה, מיכולותיו הבין אדם הראשון את המתרחש, החטא הקדמון שנקרא גם שבירת הכלים גרם לקריסת הספירות, שבע ספירות תחתונות נשברו, שלוש עליונות ניזוקו, אדם הראשון ביכולותיו עצר את הקריסה הקים מחדש את שבע הספירות שנשברו וחיזק ותיקן את השלוש העליונות. בשואה זו שקרתה נתפרקה נשמתו של אדם הראשון לשישים ריבוא רסיסים וכמו כן נתפזרו ניצוצות מן הקדושה בקליפות. לא בכדי נאמר שבתיקון האישי של כל אחד ואחד מאתנו נמצא גם סיום תיקונו של אדם הראשון, מהות התיקון שלנו הוא איסוף הניצוצות שבקליפות והחזרתן למקורן על מנת לממש תכלית זו אנו אמורים למצוא אותן ובעבור זו אנו אמורים לראות אותן ולזהות אותן מאחר שהניצוצות התפזרו בקליפות אנו נחפש את הטוב בתוך הרע, את האור בתוך החושך ואת האמת בתוך השקר וכו'.
על מנת להיות מסוגלים לזהות את הניצוצות אנו זקוקים לכלי הכרתי הנקרא הכלת הניגודים, רק דרך הכלת הניגודים יכול כל לומד להבין את קיומו של הניצוץ בקליפה, עצם זיהויו וההתחברות של הפנימיות דרך הכרת הטוב אל הניצוץ מחזירה אותו למקורו ומחזקת את היכולת האישית לאתר ניצוצות קדושה נוספים אשר בתוך הקליפות, לא במקרה עולם העשייה הגשמי בו אנו חיים נמצא בתחתית הקליפות מקום המאפשר לנו להשלים את מלאכת איסוף האור שהתפזר בתחתונים ולהעלותו לעליונים. כל אחד עומד בפני תיקונו האישי ולמימוש תיקונו נתקבלו הכלים ההכרתיים. יכול כל לומד מתוך זיהוי תיקונו, חיבור להכרת הטוב, הכרת תודה, הכלת הניגודים, תיחום עומסים ועוד ועוד, לראות כיצד תיקונו האישי הוא חלק ממרקם מדהים של התיקון הכללי אשר בו לוקח כל אחד את חלקו במידתו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *