הבנה מתפתחת

הבנה מתפתחת מזמנת מבחן להתחזקותו. לא תמיד מצליח הלומד ליישם הבנתו במתרחש ועדיין הבנתו טובה.
מקרים אלה מעידים שלא זו מדרגתו ויתכן שמדרגתו העכשווית היא מידת רוחק או קשב ולאו דווקא חיבור למקום האישי מול כל מתרחש. המלכודת הנבזית של העומס היא לקיחת המתרחש בו לא הצליח הלומד ליישם את הבנתו שהייתה גבוהה ממדרגתו ולא היה אמור לעסוק בה כלל ולהשתמש בה כמנוף מוריד, מרוקן ומחליש ומכניס ספק למערכת הפנימית ומוציא את הלומד ממרומו ומרסק את הבנתו הטובה שנבנתה גם אם זה לא מקומה.
כאשר מציב העומס בעיה מולנו אנחנו נחפש מקום טוב בפנימיות שלנו לחזקו ולא נתעסק עם פתרון בעיות שהעומס מזמין אותנו אליהם. חיזוק מקום טוב יפוגג את העומס אח"כ.
חיטוט בעומס יוריד אותנו. על מנת שהבנה תתקיים, אין זה מספיק לחשוב אותה היא חייבת בעשייה, לפחות בדיבור.
כאשר אין הלומד בטוח מהי תגובתו המדויקת ראוי לו שידבר אמת, גם במחיר השתקפות שאולי לא נראית לו מכובדת בשלב זה אך היא נקייה הרבה יותר מאשר הבלגה, סגירות, בריחה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *