הבנה יישומית

הבנה הכרתית המנוסחת ע"י הלומד אינה בהכרח ההבנה אותה הוא אמור ליישם במדרגתו העכשווית.
זאת אומרת, לא פעם קורה שהלומד מהבנתו הטובה מציב לעצמו מטרה שאיננה אמיתית, היא לא באמת ביכולתו ליישמה, ופה הוא שוגה בהבנת המילים "הבנה יישומית". הבנתו איננה יישומית, היא איננה בת יישום על ידו. למשל, אם לומד יבין שאל לו לכעוס, האם יכול? וייתכן שלמרות שאין ספק שהבנה זו מצוינת, היא מוקדמת מדי ולא זה זמנה. הבנה מתחילה היא בדרך כלל צפייה, וזו איננה הבנה פשוטה. היכולת לצפות במתרחש הפנימי תוך כדי התרחשותו היא הבנה גבוהה ומורכבת על אף שהיא תחילת הדרך. ועל כן כאשר לומד משתמש בכלי הראשון הנקרא: הבנה-יישום-תוצאה עליו לדייק בבחירת הבנתו המתאימה לזמנו, מדרגתו ורצונו האמיתי. על מנת להתקדם אמור הלומד לזהות את מדרגתו האמיתית, לקבלה באהבה כי רק משם יגביה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *