בחירה ממהות

בחירתו של הלומד היא קודש. לא מתערבים משמיים בבחירתו.
בחירתו, תכליתו, זכותו וחובתו. האם יבחר נכון? האם יבחר להיות קשוב או שיבאר ויפרש את הנשמע דרך שכלו ויתקדם עם תשובותיו שאינן התשובות שבמקור. מבחירתו לדיוקו, יבין הלומד אחת ולתמיד לקבל עצמו במקומו כפי שהוא, על הבנותיו על מנת שיזכה להתקדם. מחיבור לקדושה ישאב עוצמה, להניח להבנות שכלו ולהישמע להדרכה טובה המגיעה אליו ומנחה אותו ליציאה מן המבוך בו מבזבז את חייו. יקשיב, לא יתווכח לא ינסה להסביר כי מעשיו נכונים, אלא ישב עם עצמו, עם שכלו הטוב וליבו הפתוח ויחפש מה ייתן לעצמו להשלמת החסר. מה יפעל לרווחתו, לטובתו. איך יהיה בנתינת רגש לקיומו, איך ייתן רגש לקרובים לו. לא יבזבז רגע בחסימה האשלייתית על חוסר יכולתו להשפיע.
יכול להשפיע, וכשמשפיע, האם ידייק?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *